نحوه جابجایی اصولی یخچال
نوشته شده توسط : emami

بعضی از افراد فکر می‌کنند که جابجایی یخچال کار ساده‌ای است و به راحتی میتوان بدون آسیب به یخچال آن را جابجا کنند، اما اصلا اینگونه نیست برای جابجایی یخچال باید نکاتی را حتما رعایت کرد. با رعایت نکردن نکاتی ساده ممکن است خسارات زیادی به یخچال وارد شود.  نحوه جابجایی اصولی یخچال باعث می‌شود بدون آنکه یخچال آسیبی ببیند آن را حتی برای فاصله‌ای بسیار دور جابجا کرد. البته توجه داشته باشید که جابجا کردن یخچال حتی برای چند متر هم اگر اصول جابجایی رعایت نشود احتمال آسیب به دستگاه زیاد می‌باشد. در این مقاله قصد داریم نکات مهم در جابجایی یخچال را به شما بگوییم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر یخچال ال جی همراه ما باشید.

 

چگونه یخچال را جابجا کنیم؟

یخچال‌ها نه تنها سنگین هستند بلکه بسیار گران قیمت نیز می‍‌باشند، از این رو رعایت نکات مهم در جابجایی آن بسیار حیاتی است. بنابر وضعیت شما گاهی اوقات بهترین کار آن است که جابجایی را به یک فرد متخصص بسپارید. اما اگر قصد ندارید که این کار را با کمک یک متخصص انجام دهید می‌توانید با رعایت کردن اصول قبل و بعد جابجایی یخچال آن را منتقل نمایید. حتما در نظر داشته باشید که این وسیله گران قیمت خانگی آسیب نمی بیند.

مراحل جابجایی یخچال

 اگر قصد دارید کار جابجایی یخچال را خودتان انجام دهید، برای جابجایی ایمن یخچال این مراحلی را که در ادامه به شما می‌گوییم قدم به قدم انجام دهید تا برای یخچال شما مشکلی رخ ندهد.

یخ زدایی یخچال

در مرحله اول دستگاه را یخ زدایی و تیز نمایید. اولین قدم برای جابجایی یخچال ، آماده سازی کامل آن است. اطمینان حاصل کنید که همه محتویات را خالی کرده یا آنها را در جایی دیگر بریزید یا در جایی ذخیره کنید. پس از حذف مواد غذایی، همه سطوح را با استفاده از محلول جوش شیرین و آب به طور کامل تمیز کنید. یخ های باقی مانده را با استفاده از سشوار در فریزر ذوب کرده و  تمیز کنید. ذوب شدن این سطوح از قبل از نشت تصادفی آب در حین حرکت جلوگیری می کند.

*در نهایت، یخچال خود را حداقل چند ساعت قبل از حرکت خاموش کنید.

نکته اختیاری در جابجایی یخچال: افزودن یک ماده جاذب رطوبت و بو مانند زغال در داخل یخچال به جلوگیری از ایجاد بو در حین حرکت کمک می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه: لوازم خانگی فریجیدر Frigidaire

 

مراجعه به دفترچه راهنما برای جابجایی یخچال

اگر یخ ساز و فیلتر آب در یخچال خود دارید، حتما آنها را از قبل با استفاده از دفترچه راهنما به خوبی جدا کنید. سپس سیم برق آن را در پشت آن بچسبانید سپس درهای یخچال را با طناب و یا چسب محکم ببندید. قسمت بیرونی یخچال را با پتوهای متحرک یا برخی از بالشتک های دیگر بپیچید تا از ایجاد خط و خش جلوگیری شود.

برای محافظت بیشتر یخچال در هنگام جابجایی:  کشوهای یخچال و قفسه‌های شیشه‌ای را برای حمل و نقل ایمن بردارید. اگر راه دور نمی روید ، می توانید به جای آن کشوها را در محل خود بچسبانید.

جاباجا کردن یخچال با چرخ

اکثر یخچال‌ها دارای چرخ هستند، بنابراین کشیدن آن به جلو نباید کار خیلی سختی باشد. برای ایمن بودن این مرحله، یخچال را کمی جلو بیاورید و لغزنده‌هایی برای یخچال را در پشت دستگاه قرار دهید. سپس خود را در جلوی یخچال قرار دهید‌، هر دو طرف آن را بگیرید و در حالی که آن را به جلو هدایت می‌کنید، آن را به طرف دیگر فشار دهید. گاهی اوقات می توانید آن را با یک ضربه آرام به جلو بکشید. فقط مطمئن شوید که زانوها را تا حد ممکن خم و پشت نگه داشته اید.

محکم کردن یخچال برای جابجایی

یخچال را با استفاده از بندها و یا طناب در قسمت بالا و کناره یخچال به کامیون محکم کنید. راحت‌ترین حالت این است که یخچال را بر روی لغزنده(چرخ یا هر چیز دیگر) نگه دارید تا زمانی که به مقصد نهایی برسید.

 مرحله بعد از جابجایی یخچال

قبل از وصل کردن یخچال و افزودن غذا صبر کنید. هنگامی که یخچال خود را به محل جدید خود رسانید، برای وصل کردن مجدد یخچال چند ساعتی صبر کنید.

*البته در نظر داشته باشید همیشه یخچال را در حالت راست نگه دارید.

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: